طبق نظریه اصوات در GMP مراکز خدمات غذایی و پذیرایی که توسط سیدحسین احمدی مطرح گردیده است:
1- موسیقی آشپزی، شرایط استاندارد اصوات منتشره در محیط آماده سازی و پخت هر غذا و نوشیدنی را قالب بندی و سیستماتیک می کند بطوریکه در دستور پخت هر غذا و آماده سازی هر نوشیدنی موثر باشد.
توجه:مطابق اصول GMP که به شرایط خوب تولید می پردازد پرداختن به اصوات فضای آماده سازی و پخت نیز برای تضمین کیفیت الزامی می باشد.
2-هر آهنگ غذا و یا موسیقی خوراک(ایجادی و توافقی) دارای انرژی هست و حامل امواج انرژی و تکمیل کننده انرژی خوراکی است که در حال مشاهده و تناولش هستیم.
توجه:این انرژی از طریق آهنگ تولیدی قبل از اینکه از طریق زیبایی بصری،از طریق عطر، از طریق طعم، از طریق لطافت به آن برسیم قابل انتقال به خورنده غذا از طریق حس شنوایی می باشد.
3-هر آهنگ خوراک و آشامیدنی، کلامی است که می توان به مخاطب،نوع غذا و نوشیدنی مدنظر را انتقال داد.
4-موسیقی آشپزی هر خوراک و نوشیدنی متفاوت با دیگری است بطوریکه اثرات آن در سرعت آماده سازی، در طعم، زیبایی، عطر و لطافت غذا موثر و قابل درک برای آشپز و برای خورنده غذا و نوشیدنی خواهد بود.
5-از موسیقی آشپزی هر غذا در دستور پخت غذاها می توان استفاده کرد.
چرا این موضوع مطرح شده است؟
برای اینکه آشپزها با رعایت دما، عطر و طعم و چیدمان هنرمندانه رنگ، شکل و بافت در ظرف غذا با خورنده غذا حرف می زنند ولی ما از طریق حواس مان تا کنون فقط از حواس بینایی،لامسه،چشایی،بویایی خود در رابطه با غذا بهره برده بودیم و از حس شنوایی خود غافل بودیم و این لذت شنیدن و انرژی موسیقایی خوراک را بهره نبرده ایم.
خورنده غذا پس از مشاهده غذا در ذهن خود آواهایی را می شنود و در حین خوردن نیز آن آواها را درک می کند و پس از تناول غذا آنها را مرور می کند.
آهنگ هر غذا و نوشیدنی، موسیقی آشپزی هر غذا و نوشیدنی، الفبایی جدید برای انتقال مفاهیم و برای ارتباط بین المللی بین انسانها راجع به موضوع خوراک خواهد بود.
- ۰۱/۱۰/۰۸