آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، ابزاری هستند تا بتوانیم لذت بیشتری از غذا خوردن ونوشیدن ببریم ابزاری هستند برای برقراری ارتباط بین انسانها با یکدیگر در داخل و خارج کشور. درصورتیکه بتوانیم از این ابزارهای هنری برای توسعه کسب و کارمان استفاده بهینه کنیم شاید بتوانیم در مدیریت کشور نقشی ایفا نماییم.اصول کشورداری مشابه اصول آشپزی می باشند که بایستی از ملغمه ای شلوغ ، یک ترکیب زیبا و خوشمزه و خوش عطر و بو و لطیف بیرون بیاوریم.

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم در تاریخ 11 فروردین 1403 به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، همزمان با نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان، مراسم شب قدر در حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای؛ رئیس دستگاه قضا برگزار شد.

رییس دستگاه قضا گفت: این مردم، بحق انتظار دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: از همه مسئول‌تر خود من هستم؛  اگر هر مقدار کوتاهی کردم و نتوانستم حق شما مردم را استیفا کنم و حق مظلومین را از ظالمین بگیرم، در این شب عزیز در پیشگاه خداوند و شما مردم، عذرخواه هستم.

بنده بعنوان شهروندی از شهروندان ایران خدمت قاضی القضات عرض می کنم شعار می دهند فراخوان می زنند"مشارکت مردمی" پس بایستی اعتبار و اعتماد را ایجاد کنید که مشارکت مردمی محقق شود.

در سال 1384 هم همین فراخوان ها و شعارها بود بنده رفتم و طرح دفاتر خدمات قضایی را مکتوب دادم و مکاتبات مبادله شده و گزارشات درون تشکیلاتی شان در پرونده قضایی موجود هست بنده اعتماد کردم که حقم ضایع نمی شود و بابت کاری که دارم می کنم بالاخره حق الزحمه ای، جایزه ای ، کاری، ... و در نهایت تقدیری می شود که بتوانم معیشت خود را تامین بکنم بتوانم رزومه خوبی بدست بیارم که سفارش کار بگیرم؟! البته اعتماد خالی هم نبود و طبق مکاتبات موجود، همکاری و مساعدت و نقطه نظرات بنده را جهت بهره برداری خواسته بودند بنابراین وقت گذاشتم در خانه خودمان در خیابان های مسیر رفت و برگشت به قوه قضاییه و وزارت دادگستری و در اتاق ها و ساختمان های آن تشکیلات ها. فکر کردم و ایده ها و تجربیات خودم را ارایه دادم. در سنی بودم که جویای کار و پول و نام بودم و استعداد و ایده هم داشتم و آطل و باطل و علاف نبودم.

مکاتبات شان هم نشان می دهد که این امر ارایه طرح و ایده از سوی بنده انجام شده است و مکاتبات نشان می دهد که کارشناسان آنها نیز بررسی کرده اند و مکتوب گفته اند ناممکن، غیرکارشناسی، غیرضروری! ولی سال 1385-1386 اجرایی کردند و مرداد 1401 نیز در روزنامه رسمی کشور بنام خودشان چاپش کردند.

می گفتند که سپردن کار قوه قضاییه به بخش خصوصی ناممکن هست؟ بخصوص روی قسمت ابلاغ دادنامه ها و احضاریه ها و ... تاکید داشتند که نشدنی هست؟

در همان سالهای ابتدایی تاسیس دفاتر خدمات قضایی، مردم به دفاتر برای ابلاغیه ها مراجعه می کردند و الان دیگه از طریق اینترنت شدنی شده و کمتر به دفاتر برای گرفتن ابلاغیه هاشون مراجعه می کنن.

مسئولیت این دفاتر نیز با بخش خصوصی هست زیر نظر قوه قضاییه و دادگستری هست، پس ناممکن نبود؟!

سرمایه این دفاتر و کارکنانش از سرمایه گذار و بخش خصوصی هست و نظارت با بخش دولتی و حاکمیتی!

میگفتند غیرکارشناسی و غیرضروری هست؟! پس چی شد یکدفعه؟ وقتی مرا به حاشیه راندند یکدفعه ضروری و ممکن شد؟

لازم است قاضی القضات راجع شعار امسال که مشارکت مردمی هست ابتدا از خود تشکیلات قوه قضاییه شروع کنند و از همه مهمتر به مشارکت های مردمی انجام شده در سالهای دور ارج بنهند و حقوق ضایع شده ی مشارکت کنندگان در سنوات گذشته را پرداخت نمایند منجمله بنده.

  • سیدحسین احمدی
  • ۰
  • ۰

مرکز پژوهش‌های مجلس، در 10 توصیه به تبیین سازوکارهای اهداف شعار سال 1403 پرداخت.این 10 توصیه به شرح زیر است؛

1- تغییرات نظم بین‌الملل مسئله تولید صنعتی را پر رنگ‌ کرده است. رقابت در دنیای امروز تلاش برای خلق مزیت‌های اقتصادی به ویژه در بعد فناوری و صنعت است. شاید اکنون یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای ایران این باشد که با استفاده از مزیت تاریخی خود در حوزه صنعت ابتکار این حوزه را در دست گرفته و به مهم‌ترین بازیگر صنعتی منطقه تبدیل شود. لذا تمرکز به مسئله تولید صرفا پاسخی به چالش‌های اقتصادی نیست بلکه یک استراتژی بلندمدت برای تقویت بنیه‌های داخلی و انطباق با تحولاتی است که در نظام بین‌الملل و منطقه در حال وقوع است. در این بین ایران نیز باید بتواند جایگاه خود را در زنجیره‌های ارزش افزوده جهانی و منطقه‌ای با تمرکز بر صنایع دارای ارزش افزوده بالا تعیین نماید.

2- مشارکت مردم، سپردن امور به صاحبان اصلی انقلاب، افزاینده سرمایه اجتماعی و ارتقا بخش کارآمدی است.

3- عوامل زمینه‌ای افزاینده مشارکت، پرهیز از غیریت‌سازی و غیرانگاری مردم در برابر اسلام، کاستن از آثار کاهنده مشارکت با زمینه تاریخی 2500 ساله شاهنشاهی و تمرکز بیشتر به نگاه کارکردی و مدیریتی به مردمی سازی به جای نگاه سیاسی است.

4- عوامل بینشی و رفتاری در کاستن از مشارکت مردمی موثر است. توجه به فراگیری و تحقق عمومیت منافع سیاست‌ها و قوانین برای همه مردم به جای توجه به گروه‌های خاص، شکل‌گیری پاسخگویی عمومی سه بعدی حکومت به مردم، مردم به حکومت و مردم به مردم و تاکید بر وحدت و پرهیز از چند دستگی از لوازم مردمی سازی به شمار می‌رود.

5- توجه به عوامل ساختاری از قبیل انحصار زدایی، شکل‌گیری و تقویت حلقه‌های میانی و تشکل‌های مردمی،‌ پرهیز از دولت سالاری،‌ طراحی قواعد و رویه‌ها و ابزارهای مشارکت مردم در حکمرانی و روایت سازی رسانه‌ای از آثار مثبت و پیش برنده مشارکت مردم لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

6- ایجاد فهم مشترک در خصوص مردمی‌سازی اقتصاد به گونه‌ای که هیچ احدی بنا به ظرفیت خودش از تولید ارزش افزوده حقیقی باز نماند لازم و ضروری است. نباید محوریت با سرمایه سالاری باشد بلکه توانمندسازی مردم برای مشارکت اقتصادی و تمرکز الگوی اقتصادی بر تولید به جای مصرف، تحول اساسی در ساختارها و فرآیندها و قواعد تنظیمی و اصلاح قوانین برای تقویت بخش خصوصی و عمومی،‌ بازنگری در رویکرد اعمال حاکمیت دولتی از طریق اهرم مالکیت و شکل‌گیری خصولتی‌ها، ترویج تعاونی‌ها و اصلاح قوانین حوزه تعاون و ایجاد نظام‌های اطلاعاتی جامع از اشخاص و دارایی‌ها برای مدیریت کارآمد اقتصاد مردمی باید در دستور کار قرار گیرد.

7- مشارکت اقتصادی مردم امری اجتماعی است و نیاز به تقویت سرمایه اجتماعی دارد. برنامه‌ریزی برای ترمیم و ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی و افزایش احساس تعلق خاطر به ایران لازم و ضروری است.

8- مشارکت مردمی در هر 4 سطح تصریح شده در قانون اساسی اعم از تصمیم‌گیری، مطالبه‌گری، نظارت و اجرا با ایجاد سازوکار آن و ساختارمند شدن بخش مردمی باید دنبال شود. توجه به شفافیت در نظارت، مصونیت در مطالبه‌گری، شایستگی تشکل‌های مردمی در اجرا،‌ حائز اهمیت است. تقویت قوانین در حوزه مشارکت و تشکل‌های مردمی راهگشا خواهد بود. بخش مردمی به دلیل پراکندگی سرمایه‌هایش و نداشتن جایگاه ساختاری قوی همواره رنج برده است. باید منطق درونی و ارتباطی بخش مردمی با سایر بخش‌ها تعریف گردد تا از دولتی شدن امور مردمی پرهیز شود.

9- از ظرفیت فناوری‌های نوظهور به ویژه فناوری‌های دیجیتال در ارتقای مشارکت مردمی نباید غافل شد. بهره‌مند شدن همه مردم از محصولات هوشمند و خدمات برخط نظیر ابزارهای شفافیت، سازوکارهای داده‌باز و ایجاد سکوهای جمعی و همرسان راهگشاست. توانمندسازی مردم برای مشارکت و توسعه نهادهای واسط در قالب نوآوری عمومی با فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیا، فناوری‌های مکان محور،‌ بلاک‌چین، پردازش ابری و تحلیل داده‌های بزرگ و داشبوردهای تحلیل داده‌ها، سکوهای شبیه‌ساز و آزمایشگاه‌ها خط مشی و سکوهای نوآوری باز و سکوهای جمعی و سامانه‌ها با هوش مصنوعی، تسهیل‌گر مشارکت مردمی در دنیای نوین امروزی خواهد بود.

10- نظام حکمرانی باید نسبت خود را با فرهنگ مشخص کند. مشخص نبودن میزان پذیرش حاکمیت نسبت به تکثرهای فرهنگی جامعه که با شکل‌گیری فضای مجازی و رسانه‌ای ابزار قدرت و نقش‌آفرینی آنها بیشتر شده است باعث برخوردهای سلیقه‌ای و اختلاف آفرین شده است. بودجه‌های فرهنگی باید در راستای مردمی‌سازی و پشتیبانی بخش‌های مردمی تخصیص یابد. سهم مردم در اقتصاد فرهنگ باید تقویت شود که نیازمند قوانین و سازوکارهای حمایتی است. تصدی‌گری دستگاه‌های حاکمیتی عرصه فرهنگ و شکل‌گیری انواع تعارض منافع‌ها باید کاسته شود و امور به حلقه‌های میانی مردمی سپرده شود. تخصیص یارانه به مصرف محصولات فرهنگی یا ترویج رفتارهای فرهنگی می‌تواند تحرک موثری در بدنه آحاد مردم جامعه ایجاد نماید.

  • سیدحسین احمدی
  • ۰
  • ۰

رییس جمهور در تاریخ 6 فروردین 1403 در گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت طی سخنانی بیان کرد:ما برای انجام خدمت باید به نیازهای کشور و ظرفیت‌ها نگاه کنیم و ببینیم آیا این تلاش می‌تواند مضاعف شود؟ 

رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت زمان‌شناسی اظهار داشت: باید نیاز، زمان و ظرفیت‌ها از سوی یک فرد مسئول شناخته شود تا بتواند منجر به حل مشکل شود.

اینجانب بعنوان شهروندی از شهروندان ایران عرض می کنم که اکنون زمان 1-بسیج کردن مردم برای استفاده از سرمایه های خردشان در پروژه های همدیگر هست و نه پروژه های دولت، چون اعتماد به دولت از دست رفته است و نزد مردم اعتباری ندارد 2- فعال سازی و حمایت از کمیته دیپلماسی غذا انجمن صنفی کارگری آشپزان و سرآشپزان استان تهران هست چون با تربیت سفیر اشپزی می توان به خانه ها و بین عموم مردم در داخل و خارج کشور رخنه و نفوذ کرد و دوستی و درهم تنیدگی را مجدد ایجاد کرد.

 

  • سیدحسین احمدی