آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، ابزاری هستند تا بتوانیم لذت بیشتری از غذا خوردن ونوشیدن ببریم ابزاری هستند برای برقراری ارتباط بین انسانها با یکدیگر در داخل و خارج کشور. درصورتیکه بتوانیم از این ابزارهای هنری برای توسعه کسب و کارمان استفاده بهینه کنیم شاید بتوانیم در مدیریت کشور نقشی ایفا نماییم.اصول کشورداری مشابه اصول آشپزی می باشند که بایستی از ملغمه ای شلوغ ، یک ترکیب زیبا و خوشمزه و خوش عطر و بو و لطیف بیرون بیاوریم.

  • ۰
  • ۰

صنوف تامین کننده عمده خوراک به دلیل عدم اطلاع از وجود سامانه معاملات خوراک، خودشان دستی دستی بازارشان را به فروشندگان مواد اولیه غذایی داده اند؟!

سامانه ای که می تواند سهم آنها از فروش حلیم و قیمه نذری به مراسم های عزاداری حسینی در دهه محرم را احیا کند؟!

همیشه عاشورا تاسوعا همراه بوده است با پخش غذاهای نذری، نذوراتی که از روی احسان و به نیت خیرات انجام می شده است

بعضی ها هم نیت خود از تامین غذای مورد نیاز هیات های مذهبی در ایام محرم را بدلیل شفاعتی که قبلا برای بیمار خود گرفته اند یا برای گره گشایی از مشکلشان که قبلا انجام شده است اعلام کرده اند.

حلیم،شله زرد، آش، عدس پلو، قیمه سیب زمینی، قیمه بادنجان، قورمه سبزی، آبگوشت خوراک های رایجی بوده اند که در تکایای عزاداری پس از پایان مراسم سینه زنی زنجیر زنی دسته های حسینی بین مردم توزیع می شده است ولی تامین کنندگان عمده خوراک از گروه مشاغل خانگی و از گروه صنوف سطح شهر که از طریق تهیه و پخت خوراک امرار معاش و کسب و کار می کنند به چه میزان از این گردش مالی این خوراک هایی که عرضه می شود سهم داشته اند؟

با توجه به آمارهای موجود در سنوات گذشته، سهم تامین کنندگان عمده خوراک از گروه مشاغل خانگی و از گروه صنوف سطح شهر ناچیز بوده است چون سیستماتیک عمل نکرده اند و کار بدون برنامه ریزی کار موفقیت آمیزی نیست!

اهداکنندگان  نذورات و برپاکنندگان هیات ها هنوز به این باور نرسیده اند که با خرید خوراک نهایی مدنظر خود جهت توزیع بین عزاداران از بین تامین کنندگان عمده از گروه مشاغل خانگی و از گروه صنوف سطح شهر در محله خود علاوه بر اینکه نذر و خیرات ر احسان را انجام داده اند به کاهش قیمت خوراک نهایی در محله خود هم کمک شایانی کرده اند؟! چطور چنین چیزی ممکن است؟ بله همینطور هست! وقتی مواد اولیه غذایی برای تهیه خوراک نهایی خریداری می شود یعنی داریم حجم معاملات را در بازار مواد اولیه غذایی بالا می بریم یعنی داریم به افزایش قیمت مواد اولیه مصرفی در پایه خوراک ها و خوراک های نهایی دامن می زنیم؟!

ولی وقتی خوراک نهایی را از تامین کنندگان عمده از گروه مشاغل خانگی یا گروه صنوف سطح شهر می خریم باعث تعادل و ثبات و کاهش قیمت خوراک نهایی می شویم؟!چطور چنین چیزی ممکن است؟بله ممکن است!

با خرید خوراک نهایی جهت توزیع  این اتفاق می افتد: تامین کننده خوراک نهایی و تامین کننده مواد اولیه غذایی و تامین کننده پایه خوراک در یک موقعیت مقاومت درونی در برابر افزایش قیمت قرار می گیرند و با عدم تعجیل در خرید مانع ایجاد پله قیمتی یا تصویب پله قیمتی برای قیمت خرید مواد اولیه غذایی یا پایه خوراک می شوند و همچنین وقتی مرحله خرید مواد اولیه غذایی و پایه خوراک سپری شد مرحله بعدی که تولید خوراک نهایی با انجام خدمات آشپزی و ... هست شروع می شود و در این مرحله نیز برنامه ریزی تولید و فروش در قیمت نهایی خوراک عمده می تواند ایفای نقش بنماید!

دو مورد فوق در مجموع باعث می شوند که قیمت خوراک نهایی که به دست مصرف کننده عمده می رسد نسبت به قیمت سطح محله و شهر پایینتر باشد مضاف بر اینکه قیمت پایه مواد اولیه غذایی را بالا نبرده ایم و همچنین به صنوف از گروه مشاغل خانگی و کسبه خوراک پز محله نیز در پابرجا بودن کمک کرده ایم، این صنوف محله هستند که چراغ های خیابانمان را روشن نگه می دارند و نه عمده فروشان و بنکداران مواد اولیه غذایی انبارنفت؟!

در کل درصورتیکه نذرکنندگان و مسئولین هیات های مذهبی خوراک ها و غذاهای توزیعی در مراسم های خود را اگر از تامین کنندگان عمده از گروه مشاغل خانگی و از گروه صنوف سطح شهر بخرند باعث رقابتی شدن قیمت خوراک نهایی می شوند قیمتی که پس از سپری شدن ایام محرم نیز می تواند ماندگار باشد و مردم محله و شهر از خیر این اقدام متفکرانه و خداپسندانه ی مسئولین هیات های مذهبی و نذر کنندگان برای مدت طولانی تری بهره ببرند.خیری که بواسطه خرید سیستماتیک خیرکنندگان از طریق سامانه معاملات خوراک می تواند پایدار باشد.

سامانه معاملات خوراک برای سامان دهی خرید و فروش خوراک نذری در ایام دهه محرم نیز آمادگی دارد تا امور را برای خرید و فروش فیمابین نذرکنندگان و مسئولین هیات های مذهبی و تامین کنندگان عمده خوراک نهایی تسهیل نماید آنهم بطور سیستماتیک و شفاف !

سامانه معاملات خوراک بستری است در فضای اینترنت که نرم افزار کدنویسی شده ای روی دمین www.vib.ir قرار گرفته است و این امکان را برای تامین کنندگان عمده از 1-گروه مشاغل خانگی 2-گروه صنوف سطح شهر 3-گروه کارگاه های کوچک 4-گروه صنایع متوسط 5-گروه صنایع بزرگ فراهم کرده است که بتوانند محصولات خود را در مقیاس عمده(حداقل 100 واحد) به قیمت ثابت و به شکل قطعی برای تاریخی معین در آینده به مصرف کننده عمده یا معامله گر بفروشند.

با جستجوی عبارت "سامانه معاملات خوراک" در گوگل می توانید ما را پیدا کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه عمل سامانه می توانید بعنوان کاربر عادی و کاربر صنفی ثبت نام نمایید و آنرا وارسی نمایید.

  • ۰۱/۰۴/۲۸
  • سیدحسین احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی