آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، ابزاری هستند تا بتوانیم لذت بیشتری از غذا خوردن ونوشیدن ببریم ابزاری هستند برای برقراری ارتباط بین انسانها با یکدیگر در داخل و خارج کشور. درصورتیکه بتوانیم از این ابزارهای هنری برای توسعه کسب و کارمان استفاده بهینه کنیم شاید بتوانیم در مدیریت کشور نقشی ایفا نماییم.اصول کشورداری مشابه اصول آشپزی می باشند که بایستی از ملغمه ای شلوغ ، یک ترکیب زیبا و خوشمزه و خوش عطر و بو و لطیف بیرون بیاوریم.

  • ۰
  • ۰

شاهنشاه ایران نیز دچار شعار مرگ بر... شد ولی چند سالی است که در بین مردم مرسوم شده است که می گویند خدابیامرز شاه!

او در دوران خود خدمت کرد ولی خدمتش به هر دلیلی به چشم نیامد و سبب شد تا ترک وطن کند!

الان خدماتش دارد دیده می شود، هر چند که اشتباهاتی نیز داشت ، بهرحال انسان جایزالخطاست!

رهبر فعلی جمهوری اسلامی ایران نیز به شعار مرگ بر ... چندی است خطاب می شود ولی وی در دوران خدمتش به ملت ایران خدمت کرده است ولی به هر دلیلی دیگر به چشم نمی آید؟!

در اینجا به بررسی علل شعار مرگ بر... می پردازیم

1-وقتی حرف زشت و بدی را بعنوان والدین و بزرگان و سروران وی به فرزندانمان یاد می دهیم یعنی ادا و تکرار آنرا مباح می دانیم، در نتیجه در اینجا به این اصل می رسیم که هیچ حرف زشتی و دروغی خوب نیست حتی دروغ مصلحتی! همچنین در اینجا به این اصل می رسیم حرف زشت و نیست باد، مرده باد،... که حد اعلی از نفرت پراکنی می باشد را نبایستی به زبان بیاوریم! چون گردونه می چرخد؟!همچنین نبایستی در نماز جمعه یا در سالن اجتماعات با افتخار آنرا فریاد بزنیم!

2-وقتی برای فرزندمان که چندین سال از ما کوچکتر است راجع به کسی غیبت می کنیم و کنایه و طعنه ... می زنیم او از ما الگو می گیرد و همین را برای دیگری و چه بسا در زمان کدورت و ناراحتی از خودمان به خودمان انعکاس می دهد!

3-وقتی شعار می دهیم و برای جلوگیری از فساد برای جلوگیری از انحصار طلبی برای جلوگیری از قدرت طلبی لازم است که افراد در هر جایگاهی در دوره های کوتاه مدت بر صندلی هایشان تکیه بزنند ولی این را خودمان رعایت نکنیم در همین حد شعار باقی می ماند و حرفمان بجز اطرافیان حکومت که جیره خوارمان هستند هیچ خریداری ندارد!

4-چنانچه شاهنشاه و رهبرفعلی ایران به این فکر می کردند که مثل پوتین و مدودف روسی دوره های حکمرانی کشور را سپری کنند یا مثل شورای رهبری سویس یا پادشاهی انگلیس عمل کنند هم سیستم فکری یکپارچه وجود داشت و هم مجریان و متولیان امور براساس کارآیی شان می آمدند و می رفتند و کسی از مردم دیگر نسبت به چهره شاهنشاه یا چهره رهبر فعلی ایران حساس نمی شد و مرگ بر سر نمی داد!

چون هر دوی ایشان در برهه ای از تاریخ به ملت ایران خدمت کرده بودند.

از علل شعار مرگ بر... و از مهمترین علل آن می توانم به طولانی شدن دوره خدمت این بزرگواران اشاره کنم بنابراین شاه که بیش از 20-30 سال پادشاهی کرده بود و رهبر فعلی که بیشتر از 30 سال حکومت کرده است به یک چهره ای تبدیل شده اند که هر چند خدمت به مملکت کرده اند ولی در ذهن مردم بعنوان عامل نقصان در جاهای دیگر نیز شناخته شده اند؟!

لازم است که در مدت زمان حکمرانی اشخاص و نشستن بر صندلی های مناصب قدرتی تحقیقاتی از سوی مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و ... شروع شود و به افراد حاکم گوشزد کنند که دست شما درد نکند کلی خدمت به این مملکت کردید و ما سپاسگذار شما هستیم ولی بخاطر اینکه چهره شما به یک چهره منفور تبدیل نشود بخاطر اینکه به شما شعار مرگ بر... ندهند بخاطراینکه شما را خیراندیش کشور ایران بخوانند، خواهشا این صندلی را در زمانیکه در قید حیات هستید به یک فرد جوان که در رنج45-50 سال دارد و نخبگان روی وی اجماع نظر دارند یا مردم در انتخاباتی با وی همراه می شوند،بسپارید که حال جوانان دهه 70-80 را می تواند درک کند و آنان را دریابد!

  • ۰۱/۰۹/۱۷
  • سیدحسین احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی