آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

هنر آشپزی، هنر موسیقی، هنر مدیریت رستوران چلوکبابی پیتزافروشی، هنر مدیریت کشور

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، سامانه معاملات خوراک، اصول کشورداری

آهنگ غذا، موسیقی آشپزی، ابزاری هستند تا بتوانیم لذت بیشتری از غذا خوردن ونوشیدن ببریم ابزاری هستند برای برقراری ارتباط بین انسانها با یکدیگر در داخل و خارج کشور. درصورتیکه بتوانیم از این ابزارهای هنری برای توسعه کسب و کارمان استفاده بهینه کنیم شاید بتوانیم در مدیریت کشور نقشی ایفا نماییم.اصول کشورداری مشابه اصول آشپزی می باشند که بایستی از ملغمه ای شلوغ ، یک ترکیب زیبا و خوشمزه و خوش عطر و بو و لطیف بیرون بیاوریم.

  • ۱
  • ۰

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به لایحه یک‌فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل 85 قانون اساسی در اجرای ماده 164 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی 1402/05/22قرار داشت.

پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان با بررسی این لایحه بر اساس اصل 85، نمایندگان با اکثریت آرا با این موضوع موافقت کردند.

بر این اساس لایحه، حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) برای بررسی به کمیسیون ویژه ارجاع داده می‌شود و پس از تصویب آن در کمیسیون، لایحه مستقیماً به شورای نگهبان ارسال می‌شود و دیگر به جلسه علنی آورده نمی‌شود و پس از تصویب در شورای نگهبان، نمایندگان در جلسه علنی فقط درباره مدت اجرای آزمایشی این لایحه تصمیم‌گیری می‌کنند.

تخلفات صورت گرفته از سوی مجلس شورای اسلامی به قرار زیر می باشند:

1- طبق اصل 85 قانون اساسی فقط در موارد ضروری، مجلس می تواند اختیار وضع بعضی‏ از قوانین‏ را با رعایت‏ اصل‏ هفتاد و دوم‏ به‏ کمیسیون‏ های‏ داخلی‏ خود تفویض‏ کند، ولی شرایط این ضرورت تعیین نشده است بنابراین با توجه به اوضاع عادی کشور، ضرورتی وجود ندارد که نمایندگان مجلس خود راسا نسبت به بررسی و تصمیم گیری راجع لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب اقدام نمایند و این گفته براساس خط اول  از همین ماده 85 قانون اساسی است که می گوید سمت‏ نمایندگی‏ قائم‏ به‏ شخص‏ است‏ و قابل‏ واگذاری‏ به‏ دیگری‏ نیست‏، استنتاج می گردد.

توجه: مجلس قبل از واگذاری این مسئولیت به کمیسیون داخلی خودش می بایستی شرایط غیر عادی و شرایط ضروری را مستند به دلایل و مدارک و شواهد به مردم اثبات نماید و سپس اقدام به ارجاع موضوع به کمیسیون داخلی نماید.

2- این لایحه می بایستی قبل از بررسی در کمیسیون یا صحن مجلس در سایت وزارت کشور جهت اطلاع عموم مردم قرارداده شود و سپس در مجلس یا کمیسیون هایش بررسی شود که این مهم نیز انجام نشده است.

3- با توجه به "...تصویب‏ دائمی‏ اساسنامه‏ سازمانها، شرکتها، مؤسسات‏ دولتی‏ یا وابسته‏ به‏ دولت‏
را با رعایت‏ اصل‏ هفتاد و دوم‏ به‏ کمیسیونهای‏ ذیربط واگذار کند و یا اجازه‏ تصویب‏ آنها را به‏ دولت‏ بدهد." برمی آید که قانون گذار قانون اساسی تمرکزش و منظورش از تصویب این قانون، روی مسائل حقوقی و مالی مجموعه های تحت پوشش دولت بوده است و اصلا منظورش به حقوق و آزادی های طبیعی و خدادادی نبوده است و این اقدام مجلس قدم نهادن در یک راه شبهه دار می باشد که قصد فریب دادن دارند و یا قصد موجه سازی دارند.

4- مجلس با تصویب اینکه لایحه پس از تایید کمیسیون به شورای نگهبان برود در اصل اقرار کرده اند که مخ شان تعطیل است و نمی خواهند تلاش کنند که خودشان به کنه موضوع دست بیابند و یا بررسی کنند و در اصل می خواهند مثل قضیه مرجع تقلید یا مثل قضیه امور اقتصادی ببینند که اطرافیان حکومت چه می گویند که آنها فقط در نهایت چیز دیکته شده را تصویب نمایند. لذا این اقدام مجلس نیز اشتباه است.

5- در نهایت با توجه به نزدیک بودن پایان دوره نمایندگی نمایندگان فعلی مجلس، بنابراین بهتر است که بررسی لایحه عفاف و حجاب به نمایندگان جدید مجلس سپرده شود.

توجه: همانطور که می دانیم نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در زمانی انتخاب شدند که کمترین مشارکت مردمی در انتخابات اتفاق افتاده بود و این نمایندگان دارای پشتوانه عظیم مردمی نمی باشند بنابراین تایید یا رد لایحه ای بتوسط این نمایندگان که دارای وجاهت و پشتوانه کافی مردمی نمی باشند صحیح نمی باشد و لازم است تا شروع دوره بعد صبر شود.

سخن پایانی: با توجه به وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین قدرت تحلیل مسئله در بین مردم شایسته است که مجلس شورای اسلامی منحل شود و رای گیری راجع قوانین کشور مستقیما به خود مردم واگذار شود.

  • ۰۲/۰۵/۲۲
  • سیدحسین احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی